Friday, July 6, 2012

Insya Allah ^_^


Assalamualaikum rakyat-rakyat sekalian...

CEEEEWAHHH!!! Bajet aku ni bakal perdana menteri pulak dah... haish =.='... sila abaikan saya...

Aku perasan aku ni tak istiqamah dalam menulis... haish =.=' . ok Pertama , sila jangan mengeluh . Kerana apa ? Sebabnya orang yang banyak mengeluh dan banyak merungut ialah orang susah nak berjaya . ( SENTAAAAP MAKKK ) ok. Itu bukan kata-kata aku ok. Itu merupakan kata-kata Prof Dr. Muhaya . SAPA DIA ??? Google la.. Malai sangat aihhh.. hehehe..

So , topik diskusi kita pada hari ini ialah.... jeng , jeng ,jeng....


POYO sikit . Ok by the way poyo merupakan sebuah perkampungan di Burkina Faso . Kalau tak percaya suruh Encik Google cari dekat Mrs . Wikipedia . hehehe

Insya ALLAH .




1st of all , ini bukan tentang lirik lagu Maher Zain yang best tu ok. Bukan , bukan , bukan ..
Ini cuma sedikit sharing yang aku nak cerita untuk diri sendiri... hehehe...

Pada amnya ( bahasa diaaaa... ) , kita selalu guna bila kita macam nak tak nak buat or terima ajakan seseorang tapi dalam mood serba salah kalau tak terima ajakan tu . Asal la berbelit-belit apa yang aku cuba sampaikan... ok Cam ni . Perkataan Insya Allah tu digunakan sebagai kata ganti kepada NO tapi at the same time ( konon-kononnya Yes ) atas tujuan untuk menyedapkan hati sebelah pihak yang lagi satu . Masih keliru .... Faham-faham sendiri la . huehuehue..

Dulu-dulu kan , ustazah aku ada cerita . Perkataan Insya Allah itu bermaksud " dengan izin Allah " . Beliau ada tambah sikit huraian . Sebagai contoh , kalau ada orang ajak pi kenduri rumah dia , kita kena sedaya upaya untuk memenuhi ajakan beliau . 99% usaha tu datang dari kita tapi katalah hari tu kita accident ( nauzubillah ) ... so tu da jadi exceptional case . hehehe..

Dah tua-tua gini barulah tersedar.. haish =.=' apa nak jadi.. tak pa2.. selagi nyawa masih dikandung badan , pintu taubat  masih terbuka luas untuk kita.. huhu... so lepas ni kalau dah cakap insya Allah , jangan lupa usaha untuk penuhi maksudnnya . 

Sebagai kata-kata terakhir ( untuk post ni la... hehe )






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...