Saturday, December 2, 2017

People Around You


assalamualaikum and hi everyone ...

hari ini akan lebih personal . trust me .

haishhh !!!



yes aku mengeluh ..

aku mengeluh setiap hari

.. rasa penat semua ada ..

 jadi aku decide untuk mengeluh .

pernah dak hang rasa kenapalah takdir menemukan hang dengan seseorang ? 

pernah ? 

hmmm .. 

dulu aku tak pernah fikir ... 

dulu bagi aku , orang hanya datang dan pergi .. macam touch and go . hi and bye .  no attachment . except for your families and closed friends .

until recently ...

hmmm...

aku tanya diri .. kenapa takdir menemukan aku dengan seseorang? kenapa aku ? kenapa dia ? tapi kebanyakan kali kenapa aku ? kenapa aku diuji ????

why meeeeeee !!!!!!!!



aku kecewa .. sungguh kecewa .. I was broken into pieces ... I was so depressed . Hati aku remuk kalahkan set mangkuk corelle mak kau yang kau pecahkan .. hahaha .. ok tak kelakar .. tapi seram weh kalau hang pecahkan set mangkuk jenama corelle mak hang ... hahahaha .. ok bai ... 

aku tanya lagi kenapa aku ???

satu suara cakap ... sebab tu soft spot aku . manusia dan cinta . soft spot aku adalah manusia dan cinta 



yes !

kalau orang lain mungkin hal-hal kerja , cita-cita , keluarga dan sebagainya ..

kau akan diuji dengan sesuatu yang kau paling teruk sekali ... macam pelik jaaa.. aku susun semula ayat aku .. kau akan diuji dengan sesuatu yang kau rasa kau tak mampu .. ayat klise kan ... dulu pun aku rasa macam tu ...

to let go it is not easy ... never been easy ... to hold on is even painful .. hmmm .. I dont know .. I even wear fake smile everyday .. every single day ... sebab hang ada banyak lagi hati yang nak kena jaga ... and faking is much more easier than i thought . 








hmmm ...

soft spot .

bila titik lembut hang ditebuk .. apa yang perlu hang buat ... first of all .. hang kena yakin semua ni jadi bersebab .. Berbalik pada tuhan .. mungkin hang dah lama tak berdoa .. Tuhan pun hang dah lupa lama .. balik lah pada Dia ... belajar terima yang semua yang berlaku ini bersebab .. untuk mematangkan emosi hang .. who knows right ?

kedua , belajar untuk redha .. susah wehhhh .. susah gila wehhh ... lagi susah nak terima dari hang fail subjek masa belajaq dulu .. hahahaa... susahhhh ... tapi telan dan paksa untuk redha .. cakap dengan diri sendiri ."tak pa nazira hang boleh ... hang bolehhhh .. yosh !!!" slowly hang akan ok .. insha Allah ..

ketiga ... masih ada yang sayang ... remember your parents .. your closed friends .. depa pun sayangkan hang ... hang je tak perasan or take it for granted ... sebab masa hang tengah bahagia , hang rasa dia je yang paling sayang hang .. orang lain sayang gitu-gitu jaaaa.. hahaha.. ok bai ...

keempat .. the right one will come .. jodoh maut rezeki semua Tuhan dah pegang ... mungkin bukan sekarang .. mungkin bukan dia ... tapi jangan menolak jika orang yang sama adalah jodoh hang .. mungkin masanya belum tiba... siapa tahu kan ...hehe

so .. aku dah get over ke ??? 



of course takk ... aku dalam proses menelan .. menelan segala takdir dan rasa yang aku rasa sekarang ni ... perit wehhh .. kadang-kadang lekat kat kerongkong .. tapi aku amik jugak margill forceps untuk tolak kedalam .. ayat tak menahan hahahaha ...

tak pa la weh .. selagi boleh tahan .. hampa kena tahan weh .. yang penting jangan pendam sorang-sorang .. silap hari bulan masuk wad belakang (wad psy) .. hahaha ... ok bai ..

p/s : doakan aku pleaseeee .. thank you 😘




p/s/s : kalau tak mau tengok aku sedih , mohon belanja aku benda-benda macam ni .. hahahaha .. ( nampak dak taktik aku tuuuuu... hahahaha ) 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...