Thursday, December 16, 2010

Old city , new city , great city , I love you hyderabaaaaad ^^


Merepek bukan …hehehe… sebenarnya lagu masa LASER SHOW kat Lumbini Park , Hyderabad…
Ok ok ok… Mari kita mula ceritera saya yang baru sahaja melawat ke Hyderabad… harap2 dengan informasi yang ada ini , dapat membantu anda ke sana . Insya Allah..
Dari Belgaum . Naek bas Shree Kaleshwari . Semi sleeper couch . Bukan bas yang biasa2 anda tengok dalam cerita Hindustan . Bukan ok… hehehe… macam bas ekspres kat msia gak . Cuma ada selimut.. woooo… x percaya kan kan kan ??? hehehe… Sampai Hyderabad dlm pukul 7 pg . Rakan2 saya ckp x boleh tido sgt . Saya pun pelik ??? kenapa ??? mereka ckp byk berhenti2 secara mengejut … ye ??? saya pelik …. Hmmm… kenapa saya x rasa cm tu pun… ooooo… baru teringat… kalu dah saya tido… bas terbalik pun x sedar ( tido mati .. hahaha )….
Hari pertama . check in kat Hotel Rukmini Riveira . dekat sangat2 dengan Lakdikapool ( tempat berhenti bas kat Hyderabad ).  Rehat jap . Kuar p mall . GVK mall. Barang semua berjenama .Mampu tengok je la… hehehe… Tiba2… ada bunyi gendang … dari perut saya … tercari2 restoran… alamak ??? halal ke x ni… aduhhh… sekali tengok ada tanda halal… Alhamdulillah… Hyderabad ni senang sgt nak cari mknn halal.. restoran segera pun ada tanda halal.. kemudian bergerak ke merata2  tempat … hehehe… Lumbini Park , Hussain Sagar lake , Buddha statue ,  Birla Mandir ... Malam plak p tgk laser show yang ada nyanyi lagu kat atas tu… hehehe…. Syiooookkk sgt2 persembahan tu… hehehe… a must watch show if u come to Hyderabad … hehehe…
Hari kedua dan yang terakhir… bangun2 ja terus check out .. p Salar Jung museum , Mecca Masjid , Charminar , Snow World…. Hehehe…. 

hotel rukmini riveira... kenangan dengan siva dan sanjay =D

ada bhaiya tu cermat sungguh dia susun bunga ni... shabas bhaiya !!!

GVK Mall... mampu tengokkk!!!


Buddha statue , Hussain Sagar Lake , Lumbini Park

View from the hyderabad briyani's restaurant.

Salar Jung Museum

Charminar , Old Hyderabad
Mecca Masjid

Get ready....

GOOOOOO!!!!

jika ada pertanyaan lagi bolehla.. menghubungi "tourist guide" yang bertauliah ini ea... =D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...