Wednesday, December 8, 2010

peperiksaanku HANCUR T_T


From the title itself… u guys might noe wat am I going to say …. ARGGHHHH!!!!!

Freaking hate exam… cam nak menjerit sekuat hati ja … ARGHHHHH!!!! Bila nak menjerit ni teringat masa kat KTT dulu… masa dulu2… ( cewah.. putar masa seketika … hehehe ) kalu tekanan ja terus panjat bukit kat belakang tu dan naik sampai kat tangki air kat atas… pe lagi .. 123… ARGHHHH!!!!! Hehehe… puas hati gila... hehehe.. nak ambil semangat pun panjat bukit… sebabnya  =
1)      Fresh air… nyaman ja terasa… hehehe
2)      Nampak wau besi ( kalu MAS la ).. cewah… kononnya lepas ni nak naik kapal terbang tu la … nak p oversea la katakan… hehehe
SUKA nya… tak terkata… tapi kat INDIA ??? nak menjerit kat mana ???? I need a place to SCREAM!!! Cam rasa sedih sesangat x boleh nak jawab hari tu ..  hanya Allah je yang tau betapa sdeynya hatiku ini pada hari tersebut… entah kenapa rasa cm tu… mungkin ketidakseimbangan hormon sekarang … hehehe… adoi…. Sedih3x!!! tekanan x payah ckp la… hmmmm….  Bila da sedih , mulalah rasa “sakit rumah”… Nak balik…. Wuuuuuaaaaa….

Bila da tenang … ( selepas menangis sikit2… banyak2 sikit… hehehe) barulah terfikir…
ALLAH TAKKAN MENGUJI HAMBANYA DENGAN
SESUATU YANG HAMBANYA TIDAK MAMPU
… betul tak rakan2… hehehe… barulah mentol kat kepala saya menyala.. kalau tak malap ja… kena pusing2 sikit mentol ni… hehehe… tak sental betul saya kan.. hahaha… balik kepada ayat kat atas…. Saya kini baru menyedari.. cewah… ALLAH SANGAT MENYAYANGI SAYA. Jadi Allah pun menguji saya … Dia nak bagi saya lagi kuat… Dia percaya yang saya dapat mengharungi semua ni dengan sabar dan tabah… Dia percaya saya … Jadi , saya kena cuba mengatasi perasaan sedih tu… Saya kena jadi lagi kuat… Nazira boleh kan…. Mesti boleh… Insya Allah…. Huhuhu….
Saya tahu saya akan bakal menangis sekali lagi kalau saya mendapati bahawa yang result saya teruk ( walaupun dpt agak dah sebenarnya ).... tapi saya akan maintain kuat… sebab ALLAH SAYANG DENGAN HAMBA-NYA YANG SABAR….dan yang pasti saya kena rajin berusaha selepas ini… kuatkan semangat ea NAZIRA!!!! U’ll be fine here… Insya Allah…

Ps/ sedikit doa …
Ya Allah… 
sungguh banyak dosaku … 
tidak terhitung…
tidak terkira… 
Kau ampunilah daku…
kau ampunilah daku…
kau ampunilah daku…
kau ampunilah dosa orang tua ku , saudara2 ku , guru2ku , sahabat2ku dan seluruh umat Islam di dunia ini…
Ya Allah…
sesungguhnya kami ini insan yang lemah … 
jiwa kami ini rapuh … 
serapuh daun kering yang apabila di genggam…. 

Hancur…
itulah jiwa kami ya Allah…
Kuatkanlah hati kami… 
kuatkanlah hati kami …
kuatkanlah hati kami….
Kau sahajalah tempat kami bergantung…. 
Perkenankanlah doa hamba-Mu yang lemah ini… 
amin…

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...