Sunday, January 8, 2012

AKU MERINDUIMU T__T


Assalamualaikum... mula-mula jom kita hayati lirik ni :)


Tidak dapat kugambarkan
Rindu yang lahir dari hati ini 
hanya yang mampu tuk kulafazkan
Aku Merinduimu

Terasa amat jauh diri ini
Kerna kau tiada disisi
Bergenang air mataku
bila terkenangkan wajahmu

Ayah ibu 
Dari jauh kupohon restu
Doamu titian kejayaanku
Nasihat darimu kuingat selalu
Tersemat di kalbu

Oh Tuhan
Berkatilah ku dalam mencari ilmu
Dengan RedhaMu
Moga kujejaki tempat yang dituju





Bila first time aku nampak tajuk lagu ni , rasa macam nak ban ja .. Aku dulu agak kurang suka lagu nasyid cinta antara lelaki dan perempuan.. hehehehe.. jadi ,  aku telah buat kepuutsan untuk tak mau dengar lagu ni.. tapi entah la macam mana aku tergerak dan nak tahu isi lagu ni.. 

PERGHHH!! Memang sedap la lagu ni.. menusuk kalbu kooot.. yelah .. aku kan dok jauh daripada mak pak aku... Jadi , kesan dia lagi hebatla.. termenitik la juga  air mata “macho” aku ni.. huhuhu...

Lagu ni ada sebut pasal restu ibu bapa dan nasihat. Betapa pentingnya kedua-dua tersebut kan?? Tanpa restu mak pak ,susah kita nak berjaya .. Betul tak??? Nasihat dari merekalah yang paling berharga. Kalau macam aku , masa sedih atau rasa gelisah aku akan “call” mak pak aku.. Tapi jangan dilupakan kita kena mengadu pada Allah dulu , sebab hanya Dia ja yang dapat menghilangkan rasa sedih dan sayu kita =D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...